Na vrcholku stromu: E 100

07.10.2014 14:37


Tankisté!

Posledně jsme si posvítili na těžkého odstřelovače z britských ostrovů. Abychom tedy vyvážili vzdálenosti a vzdali hold také opačnému spektru vozidel, tentokrát se zaměříme na frontové bojovníky, kteří posouvají boj kupředu. Napadl nás německý těžký tank E 100. Milován i zatracován, tenhle ocelový kolos za sebou nechává ohořelé vraky nepřátel a slzy jejich posádek v každé bitvě, do které se zapojí.

Pokud se chcete dozvědět, jaké to je, řídit takovou (zdánlivě) nezastavitelnou horu oceli, pak se během následujících dvou týdnů zaměřte na vývojovou větev vedoucí ke zmíněnému stroji E 100 a užijte si slevy a extra výdělky, které se k tomu váží:

30% sleva na nákup a 15% bonus na příjem kreditů u těchto německých vozidel:

X. E 100
IX. E 75
VIII. Tiger II


Je to příležitost přivydělat si s těmito germánskými titány kredity navíc, nebo je získat za 70 % běžné ceny!

Tyto bonusy budou dostupné od 1. října 07:10 do 15. října 07:00 SELČ.

 

E 100

„Říkají, že trpím božským komplexem. To není pravda - bohové přece nemají komplexy.“

Seznámení s vozidlem

E 100 je běžným účastníkem v bitvách vysokých úrovní, a to z několika důvodů. V první řadě jde o produkt efektivní německé produkce, s tuhým pancéřováním a silným kanónem, jehož chce mít na své straně každý. Vzhledem k masivním pásům a představnému pancéřování na stranách je velmi účinný pro taktiku „side-scraping“, tedy využívání rohových objektů ke skrytí slabšího předního plátu a odrážení střel svým bokem pod ostrým úhlem. A nakonec se nelze nepozastavit nad ohromujícím množstvím výdrže - 2 700 HP, která z něj hned po Mausovi s 3 000 HP dělá druhé vozidlo s nejtužším kořínkem.

Tank jako takový má však několik slabin, s nimiž by zkušený tankista měl během zápalu boje počítat. Předně jde o velké, těžké a relativně pomalé vozidlo. To znamená, že jakmile se rozhodnete pro směr a cíl cesty, už prakticky není cesty zpět. A nejen to. Přestože jeho 15cm kanón dokáže zasadit zdrcující údery se svým vysokým „alfa“ poškozením, v porovnání například se stíhači tanků stejné úrovně jeho přesnost, čas zaměření i nabíjení dokáží zklamat, a to hlavně v případě, kdy je nepřítel trochu dál a pohybuje se. Nakonec je potřeba uvést na pravou míru zkazky o legendárním pancéřování, které je možná relativně spolehlivé, přední plát ale není kdovíjak naúhlovaný a je proto potřeba mu občas „pomoci“ pár stupni navíc. To samé platí i pro jinak mohutnou věž, která se může zdát dostatečně naúhlovaná, ale zvláště zepředu je poměrně plochá a tak se vyplatí chránit se proti příchozí palbě dodatečným natočením. V opačném případě hrozí, že při střetu s vysokými kalibry dojde k penetraci. A jak už jsme naznačili výše, chraňte si spodní plát předního pancéřování - ten se dá považovat za největší slabinu vozidla. Průraz spodního plátu nezřídka znamená kolaps motoru kvůli převodovce, která se tu nachází, jak už je u německého designu obvyklé.

Taktika při řízení E 100 je poměrně jednoduchá - nahrňte se do první linie a zatlačte protivníka svou nekompromisní silou. S ohledem na nepřesný kanón je důležité klást prioritu na blízké cíle a střetávat se s protivníkem v boji nablízko. Je potřeba znovu připomenout důležitost ochrany spodního plátu vozidla a s tím jde ruku v ruce i využití podpory spoluhráčů, kteří Vás ochrání před mrštnými protivníky. Mnoho řidičů E 100 se snaží vykompenzovat podprůměrnou penetraci kanónu použitím prémiové HEAT munice. Takový postup je možná zprvu výhodný, nicméně pokud vezmete v úvahu cenu jednoho takového náboje, pak se nelze divit, že zůstanete v červených číslech. V takovém případě i velmi dobré bitvy budete nejspíš dotovat nemalou sumou. Pokud máte alespoň základní přehled o slabinách nepřátelských tanků, pak by Vám nemělo činit problém je prorazit i se standardními granáty, zvláště při boji nablízko. Naopak odstřelování protivníků zdálky je velmi problematické a ani střely HEAT Vám s přesností nepomůžou. Pakliže nemáte na vybranou, pak je výhodné nabít explozivní (HE) munici, které stačí zasáhnout cíl kdekoli a přesto způsobit alespoň nějaké poškození. Nepustíte své oběti zrovna žilou, alespoň ji však vyděsíte a je tu určitá možnost, že způsobíte kritické poškození jednomu či více modulům vozidla, což se v konečném důsledku může ukázat jako vítězný faktor. 

Nakonec jen taková poznámka bokem. Tento tank je v komunitě některými hráči přezdíván jako „noob magnet“ - tedy vozidlo, jehož teoretická síla láká špatné či nezkušené hráče. V důsledku toho jsou řidiči E 100 často podezříváni svými spolubojovníky. Tato neradostná situace však může zafungovat ve Váš prospěch. Pokud Vás totiž podceňují Vaši spoluhráči, je dost možné, že se stejně zachová i nepřítel. Takový protivník si nebude dávat pozor a bude dělat chyby - ať už to znamená, že Vám „nastaví bok“, nebo si dá načas při míření na Vaše slabiny. Využijte těchto chyb a vymáchejte jim v tom obličej!

 

Tankový tip: Vaše pancéřování stejně jako Váš kanón z Vás dělají nebezpečného protivníka, a tak budete pro nepřítele vysokou prioritou. S ohledem na Vaši pomalost a velikost se připravte, že Vaší směrem bude létat hodně střel, a to především z vrchu. Ano, i E 100 je oblíbeným cílem dělostřelectva, a tak byste měli zvážit instalaci supertěžké protistřepinové vložky. Toto vybavení Vám zvýší ochranu proti dopadům explozivních nábojů dělostřelectva a stejně tak zvýší šanci na přežití u Vaší posádky. V důsledku toho budete pro dělostřelce těžším oříškem k rozlousknutí.

 

Abyste na bojišti dosáhli nejvyššího možného výkonu, doporučujeme instalaci následujícího vybavení:

    
Vylepšená ventilace 3. třídy    Hydraulický nabiják pro děla velkých ráží     Vylepšený pohon děla

                                                                                                  

Dále, pro Vaši posádku doporučujeme tyto schopnosti a specializace:

Velitel   
Střelec   
Řidič   
Radista   
1. nabíječ   
2. nabíječ   


Jako vždy, považujte prosím tento výběr vybavení a schopností posádky jen za orientační. Nebojte se sami experimentovat a najděte, co funguje nejlépe pro Vás.

 

Tankisté, vpřed!